Burgertop Sociaal 013: Aan het woord - Dré Stevens van Gianotten Printed Media

Nieuws - 31 maart 2016

Delen:

“De Burgertop is iets nieuws. Daar houden we wel van”, aldus Dré Stevens, algemeen directeur van Gianotten Printed Media. “En het is natuurlijk een heel goede zaak als we Tilburg socialer krijgen. Dat gaat niet alleen de zorginstanties aan of de gemeente. Ook bedrijven maken deel uit van een sociale stad. Niet alleen via werkgelegenheid, maar ook op andere manieren kunnen we een bijdrage leveren.”

Sterke verbinding
Gianotten zit al 96 jaar aan de Bredaseweg, midden in de stad. “In ons bedrijf zeggen we ‘de stad is om ons heen gebouwd’,” aldus Dré Stevens. “Een verhuizing naar een bedrijventerrein buiten Tilburg hebben we wel eens besproken. Maar dat is voor onze zestig medewerkers echt geen optie. Individueel, maar ook als bedrijf hebben we een sterke verbinding met Tilburg. En we maken ons druk om dingen die er gebeuren in de stad. Vorig jaar leverden we bijvoorbeeld onze bijdrage aan de Quiet 500. Ook sponsoren we evenementen die kleur geven aan Tilburg. Denk aan de Tilburg Ten Miles en het Festival van het Levenslied. Dat festival is van oorsprong bedoeld voor de mensen met een krappe beurs. Dat vinden we een sympathie idee en dus doen we mee. Zo gaat het ook met de Burgertop. Wij geloven wel in een stad waar mensen zorg hebben voor elkaar. Als wij dan flyers en posters kunnen printen om de Burgertop onder de aandacht te brengen, dan doen we dat. Hoe meer Tilburgers meedenken en meepraten over een sociaal Tilburg, hoe beter het is!”


Tilburgse talenten
De Burgertop gaat over samen denken en doen. Daar heeft Gianotten printed media volop ervaring mee. Dré Stevens: “In ons bedrijf kiezen we bewust voor de kracht van de samenwerking. Allemaal je bijdrage leveren en zelf nadenken. Beren op de weg zien, is nooit zo moeilijk. Maar welke kansen zien we? En wat kunnen we daarmee? Onze samenleving stikt van de slimme mensen. Ook mensen die nu misschien aan de zijlijn staan. Denk aan jongeren die moeilijk aan een baan komen of de vluchtelingen die momenteel in de stad verblijven. Evengoed mensen met talenten. Tijdens de Burgertop kunnen we aan de slag met al die verschillende talenten. Mijn ervaring: zet honderd mensen bij elkaar en dan ontstaan er ideeën waar je iets mee kunt. Tilburgers vinden elkaar over het algemeen gemakkelijk. En we zijn niet bang voor het experiment. Dus gaan met die Burgertop.”


Tekst: Ilse van Dongen
Foto: Jack Tummers

Bron: Stadsnieuws